środa, 18 września 2013

Maska Kallos Keratin

Dziś napiszę o mojej pierwszej prawdziwej "włosowej" masce.

Kallos Keratin

Inci:

Aqua (woda),  
Cetearyl Alcohol emulgatory, emolienty, regulatory lepkości Substancja natłuszczająca, nadająca skórze miękkość, elastyczność i gładkość. 
Cetrimonium Chloride konserwanty, substancje antymikrobowe, substancje antystatyczne - Jest substancją: uniemożliwiającą oddziaływanie mikroorganizmów na skórze (środek antymikrobowy) antystatyczną (dlatego używana najczęściej w produktach do pielegnacji włosów), wygładzającą, polepsza rozczesywanie włosów pozostawiającą na skórze przyjemne, gładkie uczucie o działaniu lekko emulgującym. Środek drażniący. 
Citric Acid zmiękczacze, konserwanty, regulatory pH, środki wybielające - wspomaga działanie ochronne antyoksydantów  używany jako: zmiękczacz, środek konserwujący, regulator kwasowości, przeciwutleniacz, może zawierać pozostałości alergizujące. Kwas zamyka nam łuski włosów dlatego błyszczą nam się włosy. 
Propylene Glycolśrodki rozpuszczające, humektanty -  składnik utrzymujący wilgotność. Może powodować podrażnienia. 
Hydrolyzed Milk Protein - hydrolizowane mleczne proteinysubstancje czynne, odżywianie, wygładzanie, nabłyszczanie.  Proteiny. 
Hydrolyzed Keratin - hydrolizowana kreatynanawilża, odbudowuje, nabłyszcza. Proteiny. 
Cyclopentasiloxane Silikony lotne, które odparowują z włosów po pewnym czasie. Emolient 
Dimethiconol - silikon do usunięcia za pomocą lekkiego szamponu. Emolient 
Parfum - zapach  
Benzyl Alcohol - konserwant, środki rozpuszczające, substancje zapachowe - Składnik stosowany najczęściej jako rozpuszczalnik lub zmywacz do farb i lakierów, jego estry używane są w perfumerii do kompozycji zapachowych.Środek o działaniu lekko znieczulającym, w wysokich dawkach może podrażniać skórę. 
Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone - konserwanty
Źródło: http://wizaz.pl/chemia/az_index.php ; http://blondregeneracja.blogspot.com/p/inci.html ; 

Komentarz:

 Zaletą jest Citric Acid - kwas cytrynowy, jeden humektant, praktycznie dwa emolienty, bo silikony można potraktować jako drugi emolient, dwie proteiny. Dużą wadą jest spora ilość konserwantów. Skład jak widać nie jest najbogatszy, dlatego ta maska idealnie sprawdzi się jako baza do naszych domowych masek lub innych masek - samoróbek. Lepsze rezultaty osiągniemy jeśli ją stuningujemy - szczególnie w humektanty i emolienty.

Działanie: 

Maska cudnie zmiękcza i wygładza włosy (dzięki Cetearyl Alcohol), ułatwia rozczesywanie (dzięki Cetrimonium Chloride) oraz super nabłyszcza włosy (dzięki Citric Acid) i odczuć też można delikatne nawilżenie (Propylene Glycol). To tyle jeśli chodzi o zalety tej maski. Dla mnie to wada, ale dla wielu z was to może być zaletą - maska prostuje mi włosy, dlatego muszę nauczyć się odpowiedniej proporcji, aby uniknąć tego lub nauczyć się to wykorzystywać. Nie wiem czy to wina maski, uczesania zaraz po kąpieli czy pogody, ale po tej masce mam średnio - mocno spuszone włosy, jednak podejrzewam że winnym spuszenia może być Hydrolyzed Keratin - hydrolizowana kreatyna, gdyż jak czytałam u Czarowniującej kreatyna u niektórych wysokoporowatych może powodować puch. Nie zamierzam zrezygnować z tej maski (bo przede mną jeszcze prawie cały litr), ale sądzę, że odpowiednie proporcje załatwią sprawę z puszniem.

Tuningowanie maski:

1 łyżeczka miodu
3 łyżki żelu lnianego
1 łyżka maski 
trochę oleju winogronowego

Zmieszałam miód, żel i maskę - nałożyłam na mokre włosy, przeczesałam je grzebieniem, aby maska lepiej się rozprowadziła po włosach, po czym nałożyłam olej jak przy zwykłym olejowaniu. Zawiązałam włosy w koczek - ślimak i po 2 godz. poszłam się umyć. 

Wyposażyłam maskę w żel lniany i miód, które są bardzo dobrymi nawilżaczami (humektantami)- dzięki temu otrzymałam lepsze nawilżenie. To, że trzymałam maskę przed myciem, użyłam mniejszej ilości kallosa i dodałam olej na włosy sprawił, że mój puszek zmniejszył się o połowę, jednak maska dalej wyprostowała mi włosy. 
Następnym razem dam łyżeczkę kallosa i więcej oleju, mam nadzieję, że pozbędę się puszenia.

                                                              Blondynka

1 komentarz:

  1. Kallos Keratin to świetna maska. Ma dośc delikatne działanie, jak na maskę, ale dla mnie to plus. Można jej często używać bez obaw o obciążenie włosó. Jakies pół roku temu była ona w moim stałym rpertuarze pielęgnacyjnym. Świetnie odbudowała mi włosy :)

    _____________________________
    simplyabouthair.com
    Blog o włosach i fryzjerstwie

    OdpowiedzUsuń