wtorek, 17 czerwca 2014

Decoupage, czyli o mojej nowej pasji...

Ostatnio moje włosowe posty są zaniedbane, ale postaram się to naprawić w przyszłym tygodniu lub w lipcu, powodem jest oczywiście - sesja, zioła- bo wszędzie chodzę i zbieram prześliczne kwiaty, moje przetwory - i te kosmetyczne jak i kucharskie. Ale od dawna planowałam ozdobić moje pudełka w domu, aby włożyć do nich przeróżne moje szpargały, albowiem jestem wielką bałaganiarą - każdy kto był w moim pokoju lub ławce na uczelnie to wie, że zajmuje mnóstwa miejsca, mimo iż jestem malutka :D

No i odkryłam sposób w jak prosto i ładnie ozdobię moje pudełka i teczki na wiecznie walające się wszędzie papiery (rysunki, tutoriale, przepisy, listy kosmetyków, ziół itd...) i jest to... decoupage!

Dla tych, którzy nie mają zielonego pojęcia co to jest decoupage, zapytałam o definicję ciocię Wiki:

Decoupage - technika zdobnicza polegająca na przyklejaniu na odpowiednio spreparowaną powierzchnię (praktycznie każda powierzchnia: drewno, metal, szkło, tkanina, plastik, ceramika) wzoru wyciętego z papieru lub serwetki papierowej (technika serwetkowa).
Decoupage klasyczny polega na naklejaniu wzoru z papieru i pokryciu go wieloma warstwami lakieru tak, aby wtopił się całkowicie i nie był wyczuwalny przy dotknięciu. W zamyśle ma on wyglądać jak namalowany.
Słowo decoupage pochodzi od francuskiego czasownika „decouper” – wycinać.

Tak, więc miałam tylko poszukać sposobów jak to zrobić, ale tak mnie to wciągnęło, że mam już mnóstwo pomysłów co zrobię, siedzę i przeglądam blogi z tymi pięknymi cackami i obmyślam, co mogę zrobić w domu. 

Prace, które widzę wykonane są głównie z drewnianych pudełek, na które za bardzo mnie nie stać, ale za to pudełek po butach mam sporo :) Oto moje klika(naście) propozycji na czym można użyć techniki zdobienia decoupage:
NA PAPIERZE:
  • segregator
  • teczki
  • kartki świąteczne\urodzinowe itp.
  • zakładki\okładki do książek
  • pudełko po butach (na nasze rupiecia, półprodukty, kosmetyki itp.)
  • pudełeczka np. po toffi (np. na kredki\ołówki)
  • etykietki na słoiki 
  • pudełeczko na zdjęcia
  • pudełka na płyty
  • papierowe opakowania na prezenty (np. wtedy gdy mamy jakiś szarą papierową torbę
  • koperty
  • pamiętniki\zeszysty
  • małą komódkę taką na biżuterię
NA DREWNIE:
  • chusteczniki
  • drewniany grzebień - łatwy sposób na ozdobienie grzebienia z Body Shop :)
  • gitarę
  • pudełeczka na herbatę
  • wieszaki
  • tacki
  • podkładki pod napoje
  • ramki na zdjęcia
  • układanki z patyczków po lodach dla dzieci
NA SZKLE:
  • lampiony ze słoików
  • słoiczki na przyprawy, zioła itp
  • szklanki\kubki\filiżanki
  • talerze\talerzyki
  • wazony na kwiaty
INNE TWORZYWA:
  • buty\trampki
  • szmaciane woreczki do potpourri\na zioła 
  • świeczki\ podgrzewacze
  • puszki po fasoli\po coli np. jako skarbonka
  • opakowania po maskach\odżywkach do włosów np. jako pojemnik na ciastka :)
  • doniczki
  • telefon
i dużo, dużo innych pomysłów - wszystko zależy od nas :)

Powyżej podałam przykłady rzeczy, które sama bym chciała zrobić w przyszłości, o ile starczy mi czasu (ale powinno - wakacje już tuż tuż :D ) i pieniędzy - mimo iż szukam sposobów najtańszych i łatwo dostępnych to jednak trzeba wydać trochę pieniędzy na klej, farbę, lakier, serwetki itp.

A teraz garść pomysłów i inspiracji - czyli jak można wszystkich zaskoczyć!

Obudowa na telefon
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbDhHmfGPFSRx711-6nhBynwoGiie0RY0I05le9e54znSY9hlnk9aokVL2dX9oIo3luhanRhmjLziPK5Sz5foGCZl8ssZ-E0K-EmD36q80t830L0aQ-0k8Qqct11d7JCw0m8AvKVInq3lF/s1600/DSC_3059.jpg
Mam taką w planach zrobić :) Muszę tylko znaleźć ładny wzór :)

Zakładka do książki
Słoiczki do przypraw
http://decohobby.blox.pl/resource/IMG_6152.jpg
Walizka
http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2012/235/5/b/decoupage___walizka_by_caracashi-d5c501y.jpg
Ramki
http://bi.gazeta.pl/o/a/forum/432/0/432037.jpg
Poniżej - "śmieciowy" sposób na ozdobienie pudełka
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgLefvz_mtoJbMzTc886dCUQQl1m4fw1-zNdtKeMupC2kxiOlhDVBjIj3E6etGEf_Sum6rr0KhoJyn6Vjk4FtiGnPdMaVm5dTtPxfBs3KSzbMxlBaSGjBh-yh-Jz75Z9gIAe8eTGOK0aqQ/s1600/pudelko+z+gazet.jpg
Buty :)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5KHoS9UaTEcjdlhWWA2NNZUCFqNIT3YdCqMfiokkQIS69GHgOfyZQqsoqHFPv7kf5wPottHCpFVfbQ5rVuTwJHwFSCZHhtBgbSlXFOT8yXLQYW6vqnUBJdGCqbx58rZLDPjxmA_H9i8s/s1600/buty.jpg
Puszki
http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2011/342/5/6/decorative_tins_made_by_napkin_decoupage_1_by_catshome-d4ij638.jpg
Ha! Nie długo pojawią się moje prace - pewnie w lipcu :) Tak, wiem jestem zbyt pomysłowa, a doba trwa tylko 24h, a jeszcze nie skończyłam sesji...

Jeśli jesteście zainteresowani to z czystym sumieniem polecam wam 2 blogi:
http://decustyle.blogspot.com/ 
http://ecomanufaktura.blogspot.com/

Ponad to zapisałam się na rozdanie u DECOSTYLE.blogspot.com (klik)
Jak wam się podoba decoupage?  Skusicie się na jakąś pracę? 
Piszcie w komentarzach!

Wasza
Blondynka

12 komentarzy:

  1. świetne są te inspiracje!
    kiedyś też się bawiłam w deku (patrz gimnazjum)-chodziłam wtedy na kółko plastyczne i tworzyliśmy na prawdę fajne rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja w gimnazjum nie wiedziałam, że istnieje decoupage, ale teraz wiem - właśnie jestem w trakcie tworzenia pudełeczka na kredki - moja pierwsza decu - rzecz więc już zrobiłam mnóstwo pomyłek :\

      Usuń
  2. Świetne prace!
    Bardzo podoba mi się takie coś, nawet kiedyś o tym myślałam, ale na razie opieka nad synkiem mnie pochłania, ale jak trochę podrośnie, kto wie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co tam czekać aż synek podrośnie - robić z nim takie rzeczy już teraz:) myślę, że byłaby to dla niego frajda :)

      Usuń
  3. wcześniej nie wiedziałam jak takie coś się nazywa ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekne inspiracje, zycze owocnych tworow :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    Oko się kręci, aby z taką walizką pojechać pociągiem retro.
    Inne pomysły ciekawe i fajnie, że przybywa ciągle osób, które tworzą takie małe dziełka.
    Pozdrawiam
    Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda tesz bym se z takom pojechała na wakacje

      Usuń
  6. ahh jakie piękne tesz sie zaczynam w to bawic ale super bardzo pomysłowe dzieła

    OdpowiedzUsuń
  7. Z papieru można na prawdę wyczarować wiele ciekawych rzeczy. Wszystko zależy od naszych zdolności manualnych. Ja jednak wolę kupić tego typu pudełka niż samemu je wykonywać.

    OdpowiedzUsuń