środa, 4 czerwca 2014

DIY: Czerwony atrament

Lubicie pisać piórem?
Bo ja tak.
I dlatego pokaże Wam jak samemu zrobić atrament :)
 Sesja tu, sesja tam, jako że mam luźniejsze dni (tak naprawdę to mam ogromnego lenia i zajmowałabym się wszystkim tylko nie nauką :D ) mogę sobie pozwolić na wpis. Dzisiaj nie o róży (chociaż zbierałam dzisiaj coraz bardziej przekwitnięte płatki - sezon się kończy), tylko o maku, którego pełno wokół.

Należy on do moich ulubionych kolorów majowo-czerwcowych - dlatego postanowiłam go utrwalić:) Wykonanie takiego atramentu jest banalne i może się okazać ciekawym urozmaiceniem do przeróżnych, rzeczy -  jest taniutki :)

 Potrzebne:
  • płatki maku (najczerwieńsze i zbierane gdziekolwiek)
  • woda
  • spirytus (konserwant)
  • kwasek cytrynowy
Wykonanie:
Zbieramy tyle płatków maku ile chcemy, zalewamy je wrzątkiem, tak, żeby tylko troszkę były przykryte i odstawiamy na noc. Po tym czasie przecedzamy. Dodajemy kwasku cytrynowego - ja dodałam trochę więcej niż 1 łyżeczka  i wszystko gotujemy, żeby wyparować wodę - będzie mocniejszy kolor. Na koniec dodajemy łyżeczkę spirytusu i przelewamy do buteleczki z ciemnego szkła.

Gotowe!

Cofam się trochę w czasie i pisze prawie jak kałamarzem, gdyż trudno mi przelać atrament do naboju.

Kolor traktamentu jest ładny, ale nie jest to można ostra czerwień - prędzej przypomina kolor płatków maku zalany wrzątkiem. Mi osobiście bardzo się podoba :)
 Nazbierałam trochę więcej płatków - wysuszę i może uda mi się je wykorzystać do farbowania jaj na Wielkanoc :) Po za tym taki atrament możecie zrobić z innych roślin np. malwy - ważne jest to aby intensywnie farbował wodę.
A na koniec mam dla was makowe serduszko:)
I jak Wam się podoba? Gotowi do własnej produkcji atramentu?
Piszcie w komentarzach!

Wasza
Blondynka

7 komentarzy:

  1. Absolutnie muszę to zrobić:).
    PS.: Szkoda, że nie znałam tego przepisu jako dziecko;).

    Pozdrawia kolejny Obserwator:).
    Może wpadniesz do mnie na konkurs? Temat: włosy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) Czekam, aż pochwalisz się swoim nowym atramentem :)

      Usuń
  2. Śliczny ten kolor Basiu ;) Gdybym teraz miała dostęp do polnych kwiatów, pewnie też bym zrobiła ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram Ci się przynieść na wtorek, chociaż mogą być one trochę zwiędłe.

      Usuń
  3. Wow, genialnie!
    vaguue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak zrobić czarny atrament?

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam, ale z innymi składnikami (skórką cebuli oraz kawą) i naprawdę działa! Dziękuję za ten przepis, na pewno niejednokrotnie będę z niego korzystać.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń